2016.12.14. 20:49
Itt a 3-as metró katasztrófavédelmi vészforgatókönyve
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szakmai közreműködésével elkészült a 3-as metró katasztrófavédelmi vészforgatókönyve - jelentette be Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. A fideszes politikus a 30 évre titkosított dokumentum egyes részeit a szerdai Kormányinfón megosztotta a nyilvánossággal.
Ennek értelmében:
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságon metró operatív törzs alakul. A főtisztek 300%-os pótlékot kapnak érte.
Módosítják a metró Utazási Feltételeit. A jövőben mindenki csak a saját felelősségére használhatja a 3-as metrót, ezzel elejét veszik a politikai és polgári jogi felelősségnek, valamint a büntetőjogi felelősségre vonásnak.
A helyzet súlyosbodása esetén 24 órás tűzoltóügyeletet vezetnek be. Ez azt jelenti, hogy minden metrószerelvényen lesz tűzoltó, ahogy régen a színházakban az előadásokon ültek.
A veszély fokozódásával bevetik a katasztrófavédelmi mentőcsoportokat. Az önkéntesek a tűzoltóügyelet erősítéseként fel-alá metróznak majd. A jelenlétük növeli a szubjektív biztonságérzetet.
Kritikus esetben a metrót már csak a tűzoltók használhatják.
A dokumentum külön kiemeli, hogy a hivatásos tűzoltók a Fővárosi Közgyűlés döntése alapján amúgy is évek óta egyenruhában, a szolgálati igazolvány felmutatásával térítésmentesen vehetik igénybe Budapest tömegközlekedési eszközeit. Most azonban már elvárásokat is támasztanak velük szemben az ingyenes utazásért cserébe.
Az igazság odaát van:
3-as metró: Tarlós István közlekedési káoszról beszélt
13 komment
Címkék: tömegközlekedés
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hörömpő cirkusz világszám 2016.12.15. 09:06:42
alien 2016.12.15. 09:50:06
Tehetséges ugandai buzi 2016.12.15. 09:55:14
Mondok egy hasonló példát: a közlekedésben sem vehetek részt úgy, hogy a kocsimon nincs műszaki. Hiába mondom, hogy én a saját felelősségemre veszek részt a forgalomban úgy, hogy alig fog a fékem. Nem fogják engedni, mert hiába vállalom a felelősséget saját magamért, másokat sem veszélyeztethetek.
Na itt is valami hasonlót gondolok, hogy van-e joga áthárítani a közlekedési vállalatnak a felelősséget az utasokra? Nincs-e valami felelősség az üzembiztonságért? Gondolom nagyfeszültségű kábelt sem vezethetnek át az utastérben, ilyesmi. Vagy - ha a felelősség az utasé - akkor innentől kezdve szabad lesz surfingolni a metró tetején, vagy a két szerelvény közt az átjáró ajtók külső oldalára szerelt kapaszkodókon lógva? Hiszen ha az utasé a felelősség, akkor nyugodtan megteheti. Senki nem szólhat érte, ha saját életét, vagy testi épségét veszélyezteti, mert a felelősség már hivatalosan át van hárítva rá.
Különben is ezer kérdés merül fel, nagyon sárkányos a dolog. Honnan élne a dolog? A peronzár vonalának átlépésétől, onnan, ahol a jegykezelés van, avagy a hármas metró szerelvényre történő felszállástól? Ezt fontos lenne tudni, hogy honnan kezdve enyém a felelősség! Ugyanis vannak állomások, ahol több vonal találkozik. Deák tér, Kálvin tér. Ha bemegyek a Deák téri állomásra, egyáltalán nem biztos, hogy a hármas vonalára szállok fel.
Burgermeister 2016.12.15. 10:01:02
fotelfasiszta 2016.12.15. 10:02:31
Burgermeister 2016.12.15. 10:03:08
vackor1 2016.12.15. 10:10:04
Mi0 2016.12.15. 10:21:16
Amúgy igen, emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért nem korlátozható a felelősség. Veszélyes üzemért való felelőssége meg azokkal szemben van akik nem az utasai és nem kötöttek szerződést a BKK-val, pl. annyira elszaródik hogy kisiklik a végállomáson és letarolja az állomáson kívül állókat is.
vackor1 2016.12.15. 10:22:13
Tűzoltó álhírek.. :)))))